Search This Blog

Friday, May 4, 2012

Saramura de Pastrav ca la Bicaz


Imi era pofta de cea mai buna saramura pe care am savurat-o pana acum...undeva la o pensiune de pe malul   lacului Bicaz.  E o saramura cum numai in Moldova se pregateste...plina de aromele proaspete ale celor mai nazdravane legume din gradina alintata de soarele bland al copilariei mele... Ma gandeam de cateva zile la zburdaliciunea acestei retete si intr-o zi avand doi pastravi pe care ma pregateam sa ii gatesc la cuptor si sa ii servesc simplu doar cu niste zeama de lamaie mi-a venit ideea ca as putea incerca reproducerea acelei bunatati. Iata cum am facut:

Am folosit:

  • 2 pastravi potriviti ca marime, nici prea prea ...nici foarte foarte...
  • rozmarin
  • 1 lamaie
  • apa...cam 500 ml
  • cimbru
  • foi de dafin
  • piper boabe
  • o ceapa potrivita
  • un ardei gras sau un gogosar sau un ardei kapia mare
  • doua rosii sanatoase 
  • doua linguri pasta de tomate
  • 3 catei de usturoi
  • patrunjel verde


Pastravii nu i-am pregatit chiar dupa metoda traditionala, adica unsi doar cu putin ulei si fripti pe gratar, ci i-am sarat in interior, am pus tot in burta pestelui cate o crenguta de rozmarin (inca mai am niste provizii de la Ibiza), merge si cu rozmarin maruntit si doua felii de lamaie. I-am uns cu putin ulei de masline pe exterior si i-am invelit pe fiecare in folie de aluminiu. I-am pus in tava si i-am bagat la cuptorul preincalzit la 180 grade pentru 30 de min.

Intre timp pregatim sosul de saramura.
Punem apa la fiert intr-un vas incapator impreuna cu o lingura de cimbru maruntit daca nu aveti crengute, doua foi de dafin, sare si o lingura de piper boabe. Pana incepe apa sa fiarba, taiem ceapa rondele, ardeiul cubulete medii, rosiile tot cubulete, nu foarte mici pentru ca vrem sa se simta rosia in sos. Ardeiul are parte de un regim preferential: intr-o tigaie am picurat foarte putin ulei de masline, doar cat sa ne prefacem mai mult ca punem ulei si punem si cubuletele de ardei sa se coaca in tigaia incinsa, amestecand din cand in cand. Cand apa cu mirodenii incepe sa fiarba punem ceapa si rosiile. Adaugam si ardeii cand sunt rumeniti si desafacem apoi tot in aceasta minunata bolboroseala de legume aromate pasta de tomate si adaugam usturoiul taiat marunt. Lasam sa dea cateva clocote si potrivim de gust. Nu e chiar un sos sarat asa cum ii zice numele, ci mai degraba putin picant, asa ca daca nu a iesit destul de multa iuteala din boabele de piper mai puteti adauga si ceva parf de piper proaspat macinat.

Bunatatea asta de mancare se serveste neaparat cu mamaliga calda si cu patrunjel verde presarat deasupra din belsug.

Pofta buna!...eu m-am lins pe degete (la propriu) :)))

No comments:

Post a Comment